Jak zmienić zwykłe referencje w wyjątkowo skuteczne, dobra książka poradniki

[ Pobierz całość w formacie PDF ]
Specjalny raport o jednym z najskuteczniejszych sposobów promowania firmy.
Jak zmienić zwykłe referencje
w
w
wyjątkowo skuteczne
,
narzędzie sprzedaży
i promocji firmy.
i promocji firmy.
Piotr Organista
Jak zmienić zwykłe referencje
wyjątkowo skuteczne
narzędzie sprzedaży
Jak zmienić zwykłe referencje w wyjątkowo skuteczne, narzędzie
sprzedaży i promocji firmy?
Krótki poradnik jak zdobywać i publikować referencje.
Jak zmienić zwykłe referencje
w
wyjątkowo skuteczne
, narzędzie
sprzedaży i promocji firmy.
, narzędzie
sprzedaży i promocji firmy.
Copyrights © 2007 Piotr Organista
Zezwalam na swobodne kopiowanie
i rozpowszechnianie tej publikacji.
Możesz dodawać tą publikację jako bonus do swoich produktów, newsletterów
e-zinów czy jakichkolwiek innych form elektronicznych publikacji.
Zabraniam przekształcania
, publikowania w
fragmentach lub innej niż elektroniczna formie bez
mojej indywidualnej pisemnej zgody.
Piotr Organista
www.MalaReklama.pl
2
wyjątkowo skuteczne
w
 Jak zmienić zwykłe referencje w wyjątkowo skuteczne, narzędzie
sprzedaży i promocji firmy?
Krótki poradnik jak zdobywać i publikować referencje.
„Szczerze Ci radzę od razu wydrukować cały raport, abyś nigdy nie zapomniał poprosić
klienta o referencje.”
Piotr Organista
Właścicielu Małej Firmy
Jednym z najczęściej zapominanym i niedocenianym sposobem promocji własnej firmy są
referencje. Wielu właścicieli firm nigdy nie prosi zadowolonych klientów aby napisali im co
sądzą o wykonanej usłudze.
Co ciekawe to właśnie rekomendacje ludzi, często decydują o tym czy ktoś kupi właśnie u
Ciebie.
Zauważ, że prosząc o referencje niczego nie ryzykujesz – najwyżej ich nie dostaniesz.
Z moich doświadczeń wynika, że zadowoleni klienci w większości poproszeni o referencje
dadzą Ci je. Wystarczy grzecznie poprosić.
Proście a dostaniecie
Po wykonaniu usługi ZAWSZE proś klienta o opinię na temat Twojej firmy. Bardzo rzadko
zdarza się żeby zadowolony klient nie chciał napisać kilku ciepłych słów o tym jak mu
pomogłeś.
Co ma zawierać opinia, aby dobrze sprzedawała?
Skuteczność referencji tkwi w szczegółach!
„Wasza firma jest wspaniała szczerze polecam wszystkim usługi Firmy Banan”
Monika D.
No cóż, choć to bardzo miłe słowa o firmie to nie przyczynią się do zwiększenia sprzedaży.
Aby referencje były naprawdę dobre i zaczęły sprzedawać musisz skupić się na szczegółach.
Niezbędne będą szczegółowe dane osobowe. Imię i nazwisko i adres to już dużo ale jeszcze
za mało, żeby Twoje referencje zaczęły sprzedawać. Za moment dowiesz się jakie dane
zwiększają skuteczność referencji.
Piotr Organista
www.MalaReklama.pl
3
 Jak zmienić zwykłe referencje w wyjątkowo skuteczne, narzędzie
sprzedaży i promocji firmy?
Krótki poradnik jak zdobywać i publikować referencje.
Najpierw poproś klienta o uszczególnienie jego opinii, o jakości Twoich usług, wynikających
z nich korzyści czy komunikacji w firmie. Najlepiej by było gdyby klient sam opisał jakiś
konkretny problem, który Twoja firma pomogła mu rozwiązać i w jaki sposób to zrobiła.
Zapytaj się:
·
co najbardziej mu podobało się w wykonanej usłudze,
·
jak zmieniło się jego życie/biznes dzięki użyciu Twojego produktu,
·
czy termin realizacji był dla klienta zadowalający (czy firma wykonała wszystko na
czas),
·
zapytaj się o komunikacje z Twoją firmą, czy klient nie miał problemów z ustaleniem
wszystkich szczegółów,
·
Jak wykorzystał wiedzę/produkt w życiu codziennym i dzięki temu zyskał.
Pytaj konkretnie co zyskał jego biznes dzięki Twoim usługom?
„Jak ludzie postrzegają Twój ogród po przebudowie oczka wodnego?”
„Czego nauczyłeś się z tej książki?”
Dzięki temu, osoba czytająca referencje, jeżeli ma taki sam problem (jak opisany w
referencjach” nabiera do Ciebie zaufania. Klient będzie myślał „Firma ma doświadczenie,
dokładnie takiej pomocy potrzebuje”
Referencje dotyczące komunikacji z firmą.
„Najbardziej jestem zadowolony ze sposobu komunikacji z firmą Banan, zawsze kiedy
dzwoniłem do ich biura był ktoś kompetentny kto mógł mi udzielić rady. Odpowiedzi na maile
przychodziły zawsze w ciągu 24 godzin.”
„Nigdy nie zdarzyło mi się aby personel z firmy Banan zostawił mnie na lodzie. Wszystko mi
wytłumaczyli dzięki czemu wpadłem na kilka dodatkowych pomysłów które pozwoliły
mi
przyspieszyć rozwój firmy”
Pamiętaj, że największą wartość mają referencje, które mówią o konkretnych korzyściach
wynikających z korzystania z Twoich usług. Im konkretniejsze i bardziej szczegółowe
referencje dotyczące Twoich usług tym łatwiej jest uwierzyć klientowi w nie.

Dzięki zastosowaniu sposobu reklamowania się firmy XYZ w ciągu miesiąca zyskaliśmy aż
37% więcej nowych klientów”
„Metoda, której nauczyłem się na Waszym szkoleniu, pozwoliła mi zwiększyć zysk ze
sprzedaży aż o 15% w ciągu miesiąca. Dziękuję”
Piotr Organista
www.MalaReklama.pl
4
 Jak zmienić zwykłe referencje w wyjątkowo skuteczne, narzędzie
sprzedaży i promocji firmy?
Krótki poradnik jak zdobywać i publikować referencje.
Kto to?
Co to?
„Świetnie współpracuje się z Waszą firmą, ile razy coś się popsuło natychmiast zjawiali się
Wasi technicy”
Anna Z. z Opola
„Świetnie współpracuje się z Waszą firmą, ile razy coś się popsuło natychmiast zjawiali się
Wasi technicy”
Anna Zawadzińska dyrektor ds. produkcji
Firma „Banan”
www.Banan.pl
Która opinia jest wiarygodniejsza.?
Zgodzę się z Tobą, że druga:)
Aby referencje mogły być wiarygodne (a przez to lepiej sprzedawać) musisz mieć jak
najwięcej danych osobowych osoby wystawiającej.
Pytaj o:
·
imię nazwisko,
·
adres WWW i email,
·
a nawet numer telefonu.
Dzięki tym danym nikt nie pomyśli, że referencje na stronie wystawiłeś sobie sam.
Pamiętaj!
Zawsze pytaj się czy, gdzie i jakie dane klienta, możesz publikować?. Pytaj klienta czy
możesz pokazać jego dane osobowe wszędzie tam gdzie planujesz zamieścić jego referencje.
Inaczej osoba, która nie zgodziła się na wystawienie swoich danych, może zmienić się w
bardzo niezadowolonego klienta i na pewno nie zapomni powiadomić o Twojej wpadce
swoich znajomych.
Być może zdarzyło Ci się, że klient poprosił, żebyś to Ty napisał list referencyjny a on go
tylko podpisze. W takiej sytuacji zrób wszystko, aby klient napisał jednak te referencje sam.
W ostateczności możesz nawet zadzwonić do klienta i poprosić o kilka słów które Ty
zapiszesz sobie na kartce. Dzięki temu będziesz miał wiarygodną opinię. A to jest
najważniejsze.
Piotr Organista
www.MalaReklama.pl
5
  [ Pobierz całość w formacie PDF ]

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • red-hacjenda.opx.pl