Jałowiec A. - Wielka księga gier i zabaw 250 gier i zabaw dla dzieci w rnym wieku, Książki i podręczniki

[ Pobierz całość w formacie PDF ]
//-->WiI.....intelektualne.....wdomu.....na powietrzu.ED\KEćd\a dziecigier i zabaw dla dzieciwróżnymwiekuWielkaKsięgaGierZabawDo rodzicówi nauczycieliryi zabawysą głównym zajęciemw czasie wczesnegodzieciństwa,a tak-że świetną formąrozrywki wcałymnaszymżyciu.Podczas zabawy roz-wijamysięfizycznieiemocjonalnie,jednocześniećwiczymy zdolnościintelektualne i refleks. Jednakprzede wszystkim gry i zabawysprawiająnam przy-jemność. Bawiąc się,cieszymysięz towarzystwa in-nych ludzi - kolegów,koleżaneklub rodziny.z...I<(:::r:::w::lGKsiążkę1-podzielono na trzygłówne częścizawie-rające:zabawy intelektualne, zabawy w domu i za-bawy na powietrzu. Jest to tylko ogólnypodział,bo zabawy te niemająsztywnychregułi wszystkiez nichmożnaw razie potrzebydostosowaćdo kon-kretnych sytuacji.Przykażdejzabawie podano jedynie zalecany mini-malny wiek jej uczestników,gdyż jesteśmyprzeko-nani,żenie istniejeżadnagórna granica wiekowa.W skazanotakże ilośćuczestników,przybliżonyczas trwaniagryoraz potrzebnemateriały, chociażwwiększościprzypadków niesąone w ogóle po-trzebne.Mamynadzi eję, żeks iążkatabędzieprzydatnymiwygodnymnarzędziem ,którewykorzystają Pań­stwodoorganizowania wolnegoczasu iże będziesłużyćdo tego.do czegopowinna: do zabawy.I-w...Iwz>-;5Cll~Zabawa toradośćz przebywania z bliskimiludźmii czas na aktywne poszukiwanie ulubionych rozry-wek.Książka, którą trzymają Państwowrękach,jestzbiorem gier i zabaw przeznaczonych dla dzie-ci w wieku od trzech lat,młodzieżyidorosłych.Chcielibyśmy,abydziękiniejPaństwa życie stałosięprzyjemne wkażdych okolicznościach.Zreali-zowanie tego celu wcale nie jest trudne,ponieważw trakcie grynajważniejszą rzecząjest ochota dozabawy. Niektóre z przedstawionych tu gier niewymagają,aby dzieckopodnosiło sięzkrzesła,w innychmożna dużo biegać,leczsą teżtakie,w którychmożna wykazać się umiejętnościąwy-sławiania się,zręcznościąi poczuciem humoru.Josep M. AllueKronikarzgieri zabawCwaga: W grach 225, 235,240i243 symbol(*) oznacza,~e:;aball'a powinnabyćnad:;orowana przezosobę dorosłą.WielkaKsięgaGierZabawc(!)N»~co.ocoUio~ZabawysłowneJest wiele gier i zabawwymagających umiejętnościwerbalnychi szybkiegomyślenia.Pytania, zagadki,łamigłówkiitp.pomagają najmłodszym<(:::ic::z...Jwww1-...J::::::>z>I-co~~dzieciomrozszerzyćich zasóbsłów,a dla starszychsąnieustannym wyzwaniem.Ponieważwszystkie przedstawione w tym rozdziale grysąbardzo krótkiei niewymagają żadnych materiałów,możnajeurządzaćwkażdymmiejscui okażdejporze.Długa podróżioczekiwaniestaną sięo wielekrótsze iprzyjemniejsze.WielkaKsięgaGierZabaw3.Przypłynąłstatek z HawanyZabawasłowna wymagającaWiek:od 6 latOrientacyjnyczas:2 minutyIlośćdużejwyobraźni.uczestników:2 lubniepotrzebnewięcejMateriały:Jeden uczestnik zabawy mówi nagłos„ZHa-wanyprzypłynąłstatek iprzywiózł..." i dodajenazwęproduktu, którymógł być przewożonynastatku, naprzykład„jabłka".1..uL„234Następnaosoba musiwymyślićry zaczynasięJeśli któryśinny towar, któ-od tej samej litery, np.„jagody".z uczestników zabawy nie potrafidodać następnejrzeczy, odpada z gry.końcaOsoba, któradotrwaładood nowa od innej litery.gry, zaczynajązUJ-I::>1-::s::::<(-IUJz>UJI-al~~4.AlfabetZabawa, któraumiliczasspędzonypodczaspodró-żysamochodemlubpociągiem.Wiek:od 6 latOrientacyjny czas:10 minutIlośćuczestników:2 lubwięcejniepotrzebneMateriały:1Jednaosobaczynasięnaokreślaliteręmówiąc,literę...np. „Co za-C?''Gdy dziecko zobaczycoś,co zaczynasięodwybranej litery, mówi tosłowonagłosi zdo-bywa jedenpunkt.32Od tejchwili wszyscy uczestnicy zabawymu-sząwskazaćcoś,cozauważylii co zaczynasięnatęliterę.4Zwycięzcąjestosoba, którazdobywanajwięcejpunktów przedupływemokreślonegoczasu.WielkaKsięgaGierZabaw7.Ani tak, aninieZabawny pojedynekwymagającyskupienia uwagi.~ca.iiek:od 7latuczestników:2Orientacyjny czas:2 minutyośćMateriały:niepotrzebne.2Cf)3Przeciwnicyzaczynają grę wypowiadając sło­wa, których niemożna używaćpodczas zaba-wy: „Ani tak, ani nie".13co.oN>.coOd tej chwili uczestnik zadaje drugiej osobiedowolne pytania,próbując sprawić, żebyosobatawypowiedziałazakazanesłowa. Odpowiadającna pytania, trzeba bardzouważać.23z..J<t~Pierwsza osoba, która powie „tak" lub „nie"przegrywa, adrugazdobywa punkt.Po zdobyciukażdegopunktu,możnazwięk­szyć ilośćzakazanychsłów,abyutrudnić grę.Najpopularniejszymi zakazanymi wyrazamisą„anitak, ani nie", „ani czarny, anibiały",„anizłoty,anisrebrny", leczmożna dodać każdą inną parę słów.4w::JI-8.PlecakGrasprawdzająca pamięćiuwagi.Wiek:od7latOrientacyjny czas:2 minutyIlośćI-w..JwzumiejętnośćskupieniacaN~<tuczestników:2lubwięcejMateriały:niepotrzebne12Dzieciustalają,w jakiejkolejności będąuczest-niczyływ grze. Po ostatniej osobie, pierwszazaczynanastępną rundę.Pierwsza osoba mówijakieśsłowo,np. „dom".34Drugapowtarzaje i dodaje inne, np. „dom, sa-molot".uczestnikmusipowtórzyćw odpowied-niejkolejnościwszystkie wypowiedziane wcze-Każdyidodaćnowy wyraz. Imwięcejosóbuczestniczy w zabawie i imwięcejwyrazów trzebapowtórzyć,gra stopniowo stajesięcoraz bardziejskomplikowana,ponieważ zapamiętanie kolejnościwszystkichsłówstajesięcoraz trudniejsze.Gdyktoś popełni błąd,inne osobymogąmupomóc. Grakończy się,gdy nikt nie potrafi po-wtórzyćwszystkichsłów.śniej słowa5 [ Pobierz całość w formacie PDF ]

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • red-hacjenda.opx.pl