Jarosław Kordziński siła motywacji - jak dopingować siebie cała książka, ebooki3

[ Pobierz całość w formacie PDF ]
IDŹ DO:
SIŁA MOTYWACJI
— JAK DOPINGOWAĆ
SIEBIE I LUDZI,
Z KTÓRYMI PRACUJESZ
Spis treści
Przykładowy rozdział


KATALOG KSIĄŻEK:
Autor: Jarosław Kordziński
ISBN: 978-83-246-2199-6
Format: A5, stron: 200
Katalog online
Zamów drukowany
katalog


CENNIK I INFORMACJE:
Aby motywować innych, sami musimy mieć motywację.
Richard Denny
Zamów informacje
o nowościach
Zamów cennik

• Co motywuje ludzi?
• Jaki jest Twój sposób zarządzania?
• Czy potrafisz skutecznie się komunikować?
• Czym charakteryzuje się efektywny zespół?
• Jak zbudować silną organizację?
• Do czego potrzebujesz pewnoœci siebie?
Drukowany impuls do działania!
Marzeniem każdego menedżera jest zarządzanie pełnym entuzjazmu do pracy
zespołem, składającym się wyłącznie z zadowolonych z życia ludzi. Zespołem zgranym
i lojalnym, który nigdy nie działa na szkodę firmy, kolegów czy wreszcie nas — szefów.
I choć trudno w to uwierzyć, Twój aktualny, apatyczny i lekko rozleniwiony dział
od tego wymarzonego różni się tylko jednym — poziomem motywacji!
To, czy pracownik wykazuje maksimum zaangażowania, czy nieustannie próbuje
wymigać się od pracy, albo — co gorsza — wyznaje zasadę „Czy się stoi, czy się leży
— dwa tysiące się należy”, zależy właœnie od tego, w jaki sposób i z jaką skutecznoœcią
używasz narzędzi motywacyjnych. Twoim głównym celem powinno być wzmocnienie
pozytywnych zachowań pracowników, bo właœnie to pozwoli na osiągnięcie większej
efektywnoœci Twojego zespołu. Łatwo powiedzieć? I prawie tak samo łatwo wykonać!
Musisz tylko poznać kilka podstawowych zasad i zacząć czerpać korzyœci z dobrze
zarządzanego zespołu.
• Teoretyczne podstawy motywacji.
• Różne style zarządzania.
• Delegowanie uprawnień.
• Podstawy skutecznej komunikacji.
• Teorie wzmocnienia i modyfikacji zachowań.
• Motywacja pozytywna.
• Zespołowe podejmowanie decyzji.
• Grupy zadaniowe.
• Znaczenie kultury organizacji.
• Budowanie siły organizacji.

CZYTELNIA:
Fragmenty książek
online

Do koszyka
Do przechowalni
Nowość
Promocja
Onepress.pl Helion SA
ul. Kościuszki 1c
44-100 Gliwice
tel. (32) 230 98 63
e-mail:
onepress@onepress.pl
redakcja:
redakcjawww@onepress.pl
informacje:
o księgarni onepress.pl
Spis treści
Wstęp .................................................................. 5
Rozdział 1. Jakim jestem szefem .............................. 13
Rzecz o tym, jak patrzę na swoich ludzi ......................................... 13
Jakim stylem zarządzania się posługujesz ...................................... 19
Moje osobiste preferencje w kierowaniu organizacją .................. 28
Delegowanie uprawnień ................................................................. 35
Rozdział 2. Siła skutecznego porozumiewania się .......... 47
Kilka słów o mówieniu ................................................................... 47
Podstawy skutecznej komunikacji ................................................. 59
Rzecz o rozmowach toksycznych ................................................... 69
Kilka słów o samoocenie ................................................................ 77
Rozmowy, które pozwalają pójść do przodu .................................. 81
Rozdział 3. Wielkość motywacji ................................ 89
Teoretyczne podstawy motywacji ................................................... 89
Teorie wzmocnienia i modyfikacji zachowań ................................. 95
Motywacja pozytywna .................................................................. 102
Co motywuje człowieka ............................................................... 106
Co motywuje ludzi ....................................................................... 114
Rozdział 4. Potęga zespołu .....................................133
A co to właściwie jest zespół ........................................................ 133
Zespołowe podejmowanie decyzji ................................................ 141
Grupy zadaniowe ......................................................................... 150
Rozdział 5. Kilka słów o kulturze organizacji ...............157
Siła organizacji ............................................................................. 157
Jacy są ludzie, tak działają ............................................................ 162
 4
SIŁA MOTYWACJI — JAK DOPINGOWAĆ SIEBIE I LUDZI, Z KTÓRYMI PRACUJESZ
Rozdział 6. Praca nad rozwojem ..............................169
Podatność na zmiany ................................................................... 169
Wsparcie indywidualne ................................................................ 180
Rozkwit w grupie .......................................................................... 185
Podsumowując: koniecznie buduj w sobie
niezbędne poczucie wartości ..................................193
Rozdzia 3.
Wielko motywacji
Teoretyczne podstawy motywacji
Dwa czynniki bardziej ni cokolwiek decyduj o tym,
co si nam przytrafi w yciu: to, o czym mylimy
i w jaki sposób o tym mylimy przez cay czas.
B. Tracy
Istnieje wiele teoretycznych modeli oraz zaoe zwizanych z proce-
sem motywowania ludzi do pracy. Jednym z najbardziej popularnych
jest model oparty na hierarchii potrzeb Abrahama Maslowa. Maslow
— znany amerykaski psycholog nurtu humanistycznego — w swojej
hierarchicznej teorii potrzeb stwierdzi, e kady czowiek dy
w swoich dziaaniach do nieustannego zaspokojenia okrelonego ze-
spou potrzeb. Potrzeby te tworz okrelon hierarchi, nastpuj po
sobie w logicznym cigu i — co najwaniejsze — warunkiem zaspo-
kojenia kolejnych potrzeb jest pena realizacja potrzeb niszego rzdu.
W swojej teorii Maslow wyrónia pi podstawowych potrzeb, które
charakteryzuj kadego czowieka, oraz tzw. potrzeby dodatkowe
— mogce ujawnia si tylko u niektórych ludzi. Te pi podstawo-
wych to potrzeby fizjologiczne, bezpieczestwa, afiliacji/przynalenoci,
szacunku/uznania oraz samorealizacji.
 90
SIA MOTYWACJI — JAK DOPINGOWA SIEBIE I LUDZI, Z KTÓRYMI PRACUJESZ
Potrzeby fizjologiczne
— rozumiane s przede wszystkim jako
spenienie wymogów niezbdnych do utrzymania organizmu przy
yciu. Dotycz przede wszystkim moliwoci zaspokojenia godu
i pragnienia, odpowiedniej temperatury pomieszcze, natenia haasu,
owietlenia, wygldu pomieszcze itd. Na stopie zaspokojenia po-
trzeb tej grupy wpywaj równie rozliczne uwarunkowania zewntrzne
— na przykad zaspokojenie potrzeby snu czy odpowiedni poziom
rozadowania napicia seksualnego. Warto pamita, e aby zaspokoi
podstawowe potrzeby fizjologiczne, trzeba równie zarabia odpo-
wiedni ilo pienidzy, wobec czego wysoko zarobków i umiejt-
no gospodarowania nimi równie maj wpyw na stopie zaspoko-
jenia omawianej grupy potrzeb.
Brak zaspokojenia tych potrzeb moe wpywa przede wszystkim
na zaburzenie koncentracji, percepcji czy ograniczenie kreatywnoci.
Dugotrwae niezaspokojenie której z nich ogranicza aktywno, po-
woduje, e osoba znajdujca si w takiej sytuacji zdecydowanie wicej
myli o odczuwanym braku ni o tym, co ma do zrobienia. Bywa, e
stan ten powoduje nadmierne rozdranienie i zachowania agresywne.
Potrzeba bezpieczestwa
— to inaczej ch zapewnienia sobie
odpowiednich warunków bezpieczestwa zarówno w wymiarze so-
cjalnym, jak i osobistym. Do grupy tych potrzeb zaliczy naley: mo-
liwo dysponowania konkretnym miejscem do pracy, wiadomo
ochrony przed krzywd fizyczn i emocjonaln czy moliwo dbania
o zdrowie. Bardzo wanym czynnikiem skadowym zaliczanym do tej
grupy potrzeb jest gwarancja zatrudnienia. W skad czynników wa-
runkujcych waciwe odczuwanie zaspokojenia potrzeby bezpiecze-
stwa zaliczy mona równie kwestie strategii, logistyki i zapewnienia
operacyjnych moliwoci wykonywania oczekiwanych zada przez
pracownika. Istotne s równie formy relacji zachodzcych zarówno
midzy pracownikami, jak i pracownikami a przeoonymi.
[ Pobierz całość w formacie PDF ]

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • red-hacjenda.opx.pl