Jacob Rosenberg adobe-premiere-pro-1.5.-techniki-studyjne ebook, ebooki

[ Pobierz całość w formacie PDF ]
IDZ DO
PRZYK£ADOW
Adobe Premiere Pro 1.5.
SPIS TREŒCI
Techniki studyjne
Autor: Jacob Rosenberg
T³umaczenie: £ukasz Nowakowski (wprowadzenie,
rozdz. 1–13), Arkadiusz Romanek (rozdz. 14–27)
ISBN: 83-7361-897-X
Tytu³ orygina³u
Format: B5, stron: 448
KATALOG KSI¥¯EK
KATALOG ONLINE
ZAMÓW DRUKOWANY KATALOG
TWÓJ KOSZYK
Poznaj ogromne mo¿liwoœci Adobe Premiere Pro
i wykorzystaj je, tworz¹c swoje arcydzie³o
Poznaj nowe funkcje Adobe Premiere Pro 1.5
Zaimportuj klipy i zmontuj z nich materia³
Dodaj efekty specjalne i œcie¿kê dŸwiêkow¹
Wykorzystaj zaawansowane narzêdzia i techniki edycyjne
Adobe Premiere Pro to potê¿ne narzêdzie do komputerowego monta¿u wideo.
Jego mo¿liwoœci pozwalaj¹ na stworzenie niemal ka¿dego rodzaju projektu — od
prostego klipu na stronê WWW do kilkugodzinnego filmu fabularnego. Zmontowany
materia³ mo¿na wyeksportowaæ do pliku, zapisaæ na p³ycie DVD lub CD, opublikowaæ
w internecie oraz nagraæ na noœnik magnetyczny lub klasyczn¹ taœmê filmow¹.
Podstawow¹ zalet¹ Premiere Pro — poza ogromn¹ palet¹ narzêdzi, filtrów i efektów —
jest prosta i intuicyjna obs³uga. Jednak¿e sprawne pos³ugiwanie siê t¹ aplikacj¹
wymaga poznania jej funkcji oraz technik wykorzystywanych podczas procesu edycyjnego.
„Adobe Premiere Pro 1.5. Techniki studyjne” to doskona³y podrêcznik dla wszystkich,
którzy chc¹ opanowaæ sztukê monta¿u wideo za pomoc¹ Adobe Premiere Pro. Autor —
wspó³twórca wielu rozwi¹zañ zaimplementowanych w Adobe Premiere, a jednoczeœnie
doœwiadczony monta¿ysta filmowy i u¿ytkownik tej aplikacji — opisuje wszystkie
elementy procesu edycyjnego i sposób ich realizacji w Adobe Premiere Pro 1.5. Poza
informacjami dotycz¹cymi narzêdzi oferowanych przez tê aplikacjê znajdziesz tu tak¿e
bezcenne porady profesjonalisty dotycz¹ce technik edycyjnych, rozwi¹zañ „na skróty”
oraz tworzenia efektów niedostêpnych standardowo w Adobe Premiere. Nauczysz siê
planowaæ projekt, importowaæ jego sk³adniki, przeprowadzaæ wstêpny monta¿
i udŸwiêkowienie, dodawaæ do materia³u filtry i efekty oraz zapisywaæ gotowy film
na ró¿nych noœnikach.
Przechwytywanie klipów z kamery cyfrowej
Organizacja projektu
Praca w oknach Timeline i Monitor
Monta¿ klipów wideo
Przejœcia i efekty
UdŸwiêkowienie materia³u
Tworzenie plansz tytu³owych i napisów
Zaawansowane techniki edycji obrazu i œcie¿ki dŸwiêkowej
Korekcja kolorów, maski i kluczowanie
Kompletny przewodnik po najnowszej wersji doskona³ego narzêdzia do edycji wideo
DODAJ DO KOSZYKA
CENNIK I INFORMACJE
ZAMÓW INFORMACJE
ONOWOŒCIACH
ZAMÓW CENNIK
CZYTELNIA
FRAGMENTY KSI¥¯EK ONLINE
Wydawnictwo Helion
ul. Chopina 6
44-100 Gliwice
tel. (32)230-98-63
e-mail: helion@helion.pl
Spis treści
Wprowadzenie ................................................................................................................. 15
Kto powinien sięgnąć do tej książki? ...................................................................................... 16
Co znajdziesz w tej książce? ................................................................................................... 16
Co znajdziemy na dysku DVD? ................................................................................................ 17
Gdzie mogę znaleźć więcej źródeł informacji? ........................................................................ 17
Część I
Podstawy Premiere Pro ..........................................................................19
Rozdział 1.
Przechwytywanie obrazu ................................................................................................ 21
Dyski robocze i sterowanie urządzeniami ................................................................................21
Nowe możliwości modułu Capture ........................................................................................ 23
Odpowiednia organizacja pracy ............................................................................................. 32
Przechwytywanie ręczne, brak sterowania urządzeniami zewnętrznymi ............................... 37
Przechwytywanie w tle ..........................................................................................................38
O czym należy pamiętać ........................................................................................................38
Rozdział 2.
Praca w oknie Project ....................................................................................................... 39
Importowanie plików ............................................................................................................40
Widok projektu ...................................................................................................................... 47
Przeglądanie i modyfikowanie .................................................................................................51
Tworzenie nowych elementów projektu ................................................................................56
Wskazówki organizacyjne ...................................................................................................... 57
O czym należy pamiętać ........................................................................................................58
Rozdział 3.
Odtwarzanie i przeglądanie mediów .............................................................................. 59
Monitor źródłowy ..................................................................................................................59
Monitor programowy ............................................................................................................69
O czym należy pamiętać ........................................................................................................ 74
Rozdział 4.
Okno Timeline .................................................................................................................. 75
Sekwencje a układ okna ......................................................................................................... 75
Narzędzia do nawigacji w sekwencji ...................................................................................... 77
Obszar nagłówka ścieżki ....................................................................................................... 80
 6
ADOBE PREMIERE PRO 1.5.
Techniki studyjne
Obszar zawartości ścieżki ....................................................................................................... 87
Menu boczne .........................................................................................................................93
O czym należy pamiętać ........................................................................................................93
Rozdział 5.
Przebieg montażu ............................................................................................................ 95
Podstawy montażu ................................................................................................................95
Montaż w oknie monitora źródłowego ..................................................................................96
Montaż na listwie czasowej ................................................................................................. 104
Montaż na monitorze programowym ...................................................................................107
Przycinanie na listwie czasowej .............................................................................................. 111
Paleta narzędziowa ............................................................................................................... 114
O czym należy pamiętać ....................................................................................................... 116
Rozdział 6.
Przejścia — wprowadzenie ............................................................................................ 117
Podstawy przejść jednościeżkowych ......................................................................................117
Okno Effects ......................................................................................................................... 118
Przeciąganie i upuszczanie przejść .........................................................................................125
Okno Effect Controls ...........................................................................................................128
Modyfikacje na listwie czasowej ...........................................................................................132
O czym należy pamiętać .......................................................................................................133
Rozdział 7.
Efekty — wprowadzenie ............................................................................................... 135
Efekty standardowe i stałe ....................................................................................................135
Okno Effect Controls ...........................................................................................................140
Operowanie klatkami kluczowymi ....................................................................................... 143
Przeglądanie klatek kluczowych w oknie Timeline ................................................................ 146
O czym należy pamiętać ...................................................................................................... 148
Rozdział 8.
Jak kontrolować dźwięk w Adobe Premiere Pro? ......................................................... 151
Importowanie dźwięku i dostosowane pliki audio .................................................................152
Idea poziomów głośności ......................................................................................................153
Ścieżki audio ......................................................................................................................... 159
Dodawanie efektów do klipów i ścieżek .............................................................................. 160
O czym należy pamiętać ...................................................................................................... 164
Rozdział 9.
Adobe Title Designer ...................................................................................................... 165
Wygląd okna Adobe Title Designer ...................................................................................... 165
Tworzenie obiektu ..................................................................................................................171
Styl obiektów ........................................................................................................................ 173
Tworzenie tekstu ...................................................................................................................176
SPIS TREŚCI
7
Przenoszenie i zmiana tekstu i obiektów .............................................................................. 180
Korzystanie z szablonów ...................................................................................................... 182
O czym należy pamiętać ...................................................................................................... 183
Część II
Zaawansowana grafika i edycja napisów .......................................... 185
Rozdział 10.
Obróbka plików z Photoshopa i zagnieżdżanie sekwencji .......................................... 187
Zagnieżdżanie sekwencji .......................................................................................................187
Wstawianie efektów do sekwencji zagnieżdżonych ..............................................................192
O czym należy pamiętać .......................................................................................................197
Rozdział 11.
Obróbka obrazów statycznych ...................................................................................... 199
Importowanie, rozmiar obrazów i autoskalowanie .............................................................. 199
Funkcja Automate to Sequence ...........................................................................................203
Panoramowanie i tworzenie zestawów ustawień dla efektów ............................................. 207
O czym należy pamiętać .......................................................................................................213
Rozdział 12.
Zaawansowane tworzenie napisów: Style ................................................................... 215
Tworzenie stylu obiektu ........................................................................................................215
Tworzenie stylu tekstu ......................................................................................................... 220
O czym należy pamiętać ...................................................................................................... 225
Rozdział 13.
Zaawansowane techniki korzystania z szablonów napisów ....................................... 227
Tworzenie szablonu użytkownika ........................................................................................ 227
Dodawanie logo i modyfikacja przygotowanych szablonów ................................................ 229
Tworzenie szablonu napisów przewijanych .........................................................................234
O czym należy pamiętać ...................................................................................................... 237
Część III
Edycja dźwięku — techniki zaawansowane ...................................... 239
Rozdział 14.
Urządzenia do rejestrowania i przetwarzania dźwięku .............................................. 241
Interfejsy dźwiękowe ........................................................................................................... 241
Dobór ustawień przetwarzania dźwięku ..............................................................................243
Ustawienia urządzeń dźwiękowych w programie Premiere ................................................. 247
Rejestrowanie dźwięku — mikrofony ..................................................................................249
Nagrywanie na żywo .............................................................................................................251
Odtwarzanie dźwięku — głośniki i słuchawki ....................................................................... 253
O czym należy pamiętać ......................................................................................................254
8
ADOBE PREMIERE PRO 1.5.
Techniki studyjne
Rozdział 15.
Nagrywanie dialogów .................................................................................................... 255
Dwie szkoły nagrywania ścieżki dialogowej .......................................................................... 255
Przygotowania do nagrania głosu narratora ........................................................................256
Nagrywanie głosu narratora .................................................................................................259
O czym należy pamiętać ......................................................................................................263
Rozdział 16.
Edycja ścieżki dialogowej ...............................................................................................265
Montaż ścieżki dialogowej ...................................................................................................265
Zmiana tempa odtwarzania i tonacji dźwięku ......................................................................269
Usuwanie niechcianych dźwięków .......................................................................................269
O czym należy pamiętać ...................................................................................................... 274
Rozdział 17.
Dźwiękowe efekty specjalne w klipach i na ścieżkach ................................................. 275
Efekty przypisywane do klipów ............................................................................................ 275
Eksport i konsolidacja ścieżki dialogowej ..............................................................................283
Efekty przypisywane do ścieżek ...........................................................................................283
O czym należy pamiętać ..................................................................................................... 288
Rozdział 18.
Miksowanie nagrań dźwiękowych ...............................................................................289
Miksowanie statyczne ..........................................................................................................289
Miksowanie dynamiczne ......................................................................................................296
O czym należy pamiętać ...................................................................................................... 301
Część IV
Zaawansowane techniki edycyjne ...................................................... 303
Rozdział 19.
Edycja w oknie Timeline — techniki zaawansowane ..................................................305
Przygotowania do montażu .................................................................................................305
Przycinanie i końcowa korekta sekwencji ............................................................................. 310
O czym należy pamiętać ...................................................................................................... 318
Rozdział 20.
Montaż materiału filmowanego za pomocą kilku kamer ............................................ 319
Synchronizowanie kamer ..................................................................................................... 319
Montaż ujęć sfilmowanych oddzielnymi kamerami .............................................................320
Zagnieżdżanie sekwencji ......................................................................................................326
O czym należy pamiętać ......................................................................................................330
Rozdział 21.
Montaż wideoklipów muzycznych ................................................................................ 331
Synchronizowanie ścieżek metodą wzrokową ......................................................................331
Korzystanie z inteligentnych klapsów ................................................................................... 337
O czym należy pamiętać ...................................................................................................... 341
[ Pobierz całość w formacie PDF ]

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • red-hacjenda.opx.pl