Java Podstawy Wydanie VIII(1), eBooki, Programowanie

[ Pobierz całość w formacie PDF ]
Java. Podstawy.
Autor: Cay S. Horstmann, Gary Cornell
TĀumaczenie: ÿukasz Piwko
ISBN: 978-83-246-1478-3
TytuĀ oryginaĀu:
Core Java(TM),
Format: 172x245, stron: 888
Wydawnictwo Helion
ul. Koľciuszki 1c
44-100 Gliwice
tel. 032 230 98 63
e-mail: helion@helion.pl
Zacznij tworzyě niezaleŃne od platformy aplikacje jeszcze dziľ!
¤
Jakie nowoľci kryjĴ siķ w Java Standard Edition 6?
¤
Jak rozpoczĴě przygodķ z jķzykiem Java?
¤
Jak wykorzystaě wielowĴtkowoľě?
Jķzyk programowania Java zostaĀ stworzony i jest rozwijany przez firmķ Sun
Microsystems. MoŃliwoľě zastosowania go na rŃnych platformach zostaĀa doceniona
przez wielu programistw na ľwiecie. Jednak nie jest to jedyna mocna strona Javy.
Warto tu wskazaě rwnieŃ jej silne ukierunkowanie na obiektowoľě, obsĀugķ
programowania rozproszonego, mechanizm automatycznego oczyszczania pamiķci
(ang. garbage collection). Dziķki swoim atutom, dobrej dokumentacji i licznych
publikacjom Java jest dziľ wiodĴcym rozwiĴzaniem na rynku jķzykw programowania.
KsiĴŃka âJava. Podstawy. Wydanie VIIIÒ zostaĀa zaktualizowana o wszystkie
te elementy, ktre pojawiĀy siķ w wersji szstej platformy Java Standard Edition.
Tom pierwszy Ð âPodstawyÒ Ð zawiera wprowadzenie do jķzyka programowania Java.
Autorzy ksiĴŃki przedstawiĴ tu zaĀoŃenia przyjķte przez firmķ Sun przy tworzeniu
tej platformy. Dowiesz siķ, jakie prawa rzĴdzĴ programowaniem obiektowym
oraz jak wykorzystaě interfejsy i obsĀugķ wyjĴtkw. Dodatkowo bķdziesz mieě
moŃliwoľě zapoznania siķ z elementami projektowania i tworzenia interfejsu
uŃytkownika. W ostatnim rozdziale autorzy omwiĴ wielowĴtkowoľě oraz sposb
zastosowania tego typu rozwiĴzaĺ w codziennej pracy programisty jķzyka Java.
¤
Podstawy jķzyka Java
Ð Programowanie obiektowe Ð Interfejsy Ð Sposb uŃycia klas proxy oraz klas
wewnķtrznych Ð Projektowanie interfejsu uŃytkownika z wykorzystaniem
biblioteki Swing Ð ObsĀuga wyjĴtkw Ð Wykrywanie i rozwiĴzywanie problemw
w kodzie Ð WielowĴtkowoľě
Wykorzystaj siĀķ obiektw.
Programowanie obiektowe w jķzyku Java ma przyszĀoľě!
Wydanie VIII
Spis treci
Podzikowania ......................................................................................................................................... 13
Wstp ........................................................................................................................................................ 15
Rozdzia 1. Wstp do Javy ........................................................................................................................ 21
Java jako platforma programistyczna .............................................................................. 21
Sowa klucze biaej ksigi Javy ...................................................................................... 22
Prosty .................................................................................................................... 23
Zorientowany obiektowo .......................................................................................... 23
Sieciowy ................................................................................................................. 24
Niezawodny ............................................................................................................ 24
Bezpieczny ............................................................................................................. 25
Niezaleny od architektury ....................................................................................... 26
Przenony .............................................................................................................. 26
Interpretowany ........................................................................................................ 27
Wysokowydajny ....................................................................................................... 27
Wielowtkowy ......................................................................................................... 27
Dynamiczny ............................................................................................................ 28
Aplety Javy i internet ..................................................................................................... 28
Krótka historia Javy ...................................................................................................... 30
Gówne nieporozumienia dotyczce Javy ......................................................................... 32
Rozdzia 2. rodowisko programistyczne Javy ................................................................................... 37
Instalacja oprogramowania Java Development Kit ........................................................... 38
Pobieranie pakietu JDK ........................................................................................... 38
Ustawianie cieki dostpu ...................................................................................... 40
Instalacja bibliotek i dokumentacji ............................................................................ 41
Instalacja przykadowych programów ......................................................................... 42
Drzewo katalogów Javy ............................................................................................ 43
Wybór rodowiska programistycznego ............................................................................ 44
Uywanie narzdzi wiersza polece ................................................................................ 44
Rozwizywanie problemów ....................................................................................... 46
 4
Java. Podstawy
Praca w zintegrowanym rodowisku programistycznym .................................................... 47
Znajdowanie bdów kompilacji ................................................................................ 50
Uruchamianie aplikacji graficznej ................................................................................... 51
Tworzenie i uruchamianie apletów ................................................................................. 53
Rozdzia 3. Podstawowe elementy jzyka Java ....................................................................................59
Prosty program w Javie ................................................................................................. 60
Komentarze ................................................................................................................. 63
Typy danych ................................................................................................................. 64
Typy cakowite ........................................................................................................ 64
Typy zmiennoprzecinkowe ........................................................................................ 65
Typ char ................................................................................................................. 66
Typ boolean ............................................................................................................ 68
Zmienne ...................................................................................................................... 69
Inicjacja zmiennych ................................................................................................. 70
Stae ...................................................................................................................... 70
Operatory .................................................................................................................... 71
Operatory inkrementacji i dekrementacji ................................................................... 72
Operatory relacyjne i logiczne ................................................................................... 73
Operatory bitowe ..................................................................................................... 74
Funkcje i stae matematyczne .................................................................................. 75
Konwersja typów numerycznych ................................................................................ 76
Rzutowanie ............................................................................................................. 77
Nawiasy i priorytety operatorów ................................................................................ 78
Typ wyliczeniowy ..................................................................................................... 79
acuchy ..................................................................................................................... 79
Podacuchy ........................................................................................................... 79
Konkatenacja ......................................................................................................... 80
acuchów nie mona modyfikowa .......................................................................... 80
Porównywanie acuchów ......................................................................................... 82
Wspórzdne kodowe znaków i jednostki kodowe ....................................................... 83
API String ............................................................................................................... 84
Dokumentacja API w internecie ................................................................................ 86
Skadanie acuchów ............................................................................................... 87
Wejcie i wyjcie .......................................................................................................... 90
Odbieranie danych wejciowych ................................................................................ 90
Formatowanie danych wyjciowych ........................................................................... 93
Zapis do pliku i odczyt ............................................................................................. 97
Przepyw sterowania ..................................................................................................... 99
Zasig blokowy ....................................................................................................... 99
Instrukcje warunkowe ............................................................................................ 100
Ptle .................................................................................................................... 102
Ptle o okrelonej liczbie powtórze ....................................................................... 107
Wybór wielokierunkowy — instrukcja switch ............................................................ 110
Instrukcje przerywajce przepyw sterowania ........................................................... 112
Wielkie liczby ............................................................................................................. 115
Tablice ...................................................................................................................... 118
Ptla typu for each ................................................................................................ 119
Inicjowanie tablic i tworzenie tablic anonimowych .................................................... 120
Kopiowanie tablicy ................................................................................................ 120
Parametry wiersza polece .................................................................................... 122
Spis treci
5
Sortowanie tablicy ................................................................................................. 123
Tablice wielowymiarowe ......................................................................................... 127
Tablice postrzpione ............................................................................................. 130
Rozdzia 4. Obiekty i klasy .....................................................................................................................133
Wstp do programowania zorientowanego obiektowo .................................................... 134
Klasy ................................................................................................................... 134
Obiekty ................................................................................................................ 136
Identyfikacja klas .................................................................................................. 136
Relacje midzy klasami ......................................................................................... 137
Uywanie klas predefiniowanych .................................................................................. 139
Obiekty i zmienne obiektów .................................................................................... 139
Klasa GregorianCalendar ....................................................................................... 142
Metody udostpniajce i zmieniajce warto elementu ........................................... 144
Definiowanie wasnych klas ......................................................................................... 150
Klasa Employee .................................................................................................... 151
Stosowanie kilku plików ródowych ........................................................................ 154
Analiza klasy Employee ......................................................................................... 154
Pierwsze kroki w tworzeniu konstruktorów ............................................................... 155
Parametry jawne i niejawne .................................................................................... 156
Korzyci z hermetyzacji .......................................................................................... 157
Przywileje klasowe ................................................................................................ 159
Metody prywatne ................................................................................................... 160
Stae jako pola klasy ............................................................................................. 161
Pola i metody statyczne .............................................................................................. 161
Pola statyczne ...................................................................................................... 161
Stae statyczne ..................................................................................................... 162
Metody statyczne .................................................................................................. 163
Metody fabrykujce ............................................................................................... 164
Metoda main ........................................................................................................ 165
Parametry metod ........................................................................................................ 167
Konstruowanie obiektów ............................................................................................. 173
Przecianie ......................................................................................................... 173
Inicjacja pól wartociami domylnymi ...................................................................... 174
Konstruktor domylny ............................................................................................ 175
Jawna inicjacja pól ................................................................................................ 175
Nazywanie parametrów .......................................................................................... 176
Wywoywanie innego konstruktora .......................................................................... 177
Bloki inicjujce ...................................................................................................... 178
Niszczenie obiektów i metoda finalize ..................................................................... 182
Pakiety ...................................................................................................................... 182
Importowanie klas ................................................................................................. 183
Importy statyczne .................................................................................................. 185
Dodawanie klasy do pakietu .................................................................................. 185
Zasig pakietów .................................................................................................... 188
cieka klas .............................................................................................................. 190
Ustawianie cieki klas ......................................................................................... 192
Komentarze dokumentacyjne ...................................................................................... 193
Wstawianie komentarzy ......................................................................................... 193
Komentarze do klas .............................................................................................. 194
Komentarze do metod ........................................................................................... 194
6
Java. Podstawy
Komentarze do pól ................................................................................................ 195
Komentarze ogólne ............................................................................................... 195
Komentarze do pakietów i ogólne ........................................................................... 197
Generowanie dokumentacji .................................................................................... 197
Porady dotyczce projektowania klas ........................................................................... 198
Rozdzia 5. Dziedziczenie .......................................................................................................................201
Klasy, nadklasy i podklasy .......................................................................................... 202
Hierarchia dziedziczenia ........................................................................................ 208
Polimorfizm .......................................................................................................... 208
Wizanie dynamiczne ............................................................................................ 210
Wyczanie dziedziczenia — klasy i metody finalne .................................................. 213
Rzutowanie ........................................................................................................... 214
Klasy abstrakcyjne ................................................................................................ 216
Dostp chroniony .................................................................................................. 221
Klasa bazowa Object .................................................................................................. 222
Metoda equals ..................................................................................................... 223
Porównywanie a dziedziczenie ................................................................................ 224
Metoda hashCode ................................................................................................. 227
Metoda toString .................................................................................................... 229
Generyczne listy tablicowe .......................................................................................... 234
Dostp do elementów listy tablicowej ..................................................................... 237
Zgodno pomidzy typowanymi a surowymi listami tablicowymi ............................... 241
Osony obiektów i autoboxing ...................................................................................... 242
Metody ze zmienn liczb parametrów ......................................................................... 245
Klasy wyliczeniowe ..................................................................................................... 246
Refleksja ................................................................................................................... 248
Klasa Class .......................................................................................................... 249
Podstawy przechwytywania wyjtków ....................................................................... 251
Zastosowanie refleksji w analizie funkcjonalnoci klasy ............................................ 253
Refleksja w analizie obiektów w czasie dziaania programu ....................................... 258
Zastosowanie refleksji w generycznym kodzie tablicowym ......................................... 263
Wskaniki do metod .............................................................................................. 267
Porady projektowe dotyczce dziedziczenia ................................................................... 270
Rozdzia 6. Interfejsy i klasy wewntrzne .......................................................................................... 273
Interfejsy ................................................................................................................... 274
Wasnoci interfejsów ............................................................................................ 279
Interfejsy a klasy abstrakcyjne ............................................................................... 280
Klonowanie obiektów .................................................................................................. 281
Interfejsy a sprzenie zwrotne .................................................................................... 287
Klasy wewntrzne ....................................................................................................... 290
Dostp do stanu obiektu w klasie wewntrznej ........................................................ 292
Specjalne reguy skadniowe dotyczce klas wewntrznych ....................................... 295
Czy klasy wewntrzne s potrzebne i bezpieczne? .................................................... 296
Lokalne klasy wewntrzne ..................................................................................... 298
Dostp do zmiennych finalnych z metod zewntrznych .............................................. 299
Anonimowe klasy wewntrzne ................................................................................ 301
Statyczne klasy wewntrzne ................................................................................... 304
Klasy proxy ................................................................................................................ 307
Wasnoci klas proxy ............................................................................................. 311
[ Pobierz całość w formacie PDF ]

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • red-hacjenda.opx.pl